الملحن محمد يحيى يكشف بداية تعاونه مع الهضبة في أغنية “ريحة الحبايب”

الملحن محمد يحيى يكشف بداية تعاونه مع الهضبة في أغنية “ريحة الحبايب”

كتبت / إنتصار أحمد

نشر الملحن محمد يحى بوست ع السوشيال ميديا يقول
حقق الهضبة عمرو دياب نجاح كبير في حفل لبنان الذي أحياها أمس وتصدرت مواقع التواصل الإجتماعي ومنصات السوشيال ميديا لكونها الحفل الأهم في هذا الموسم واشادات الجميع بها.
ونشر الملحن محمد يحيى صورة تجمعه مع الهضبة عمرو دياب الذي تعاون معه في معظم أغانيه وعلق قائلا : حفله عمرو دياب في لبنان اسطوريه وتشرف، ومهما هتكلم عن عمرو دياب مش هخلص كلام من بدياتي معاه من سنه ٢٠٠٢ لما صدق موهبتي وانا عندي ٢١ سنه وكان داعم ليا نفسيا مش مهما أقول لكم ايه احساسه وايه تعبيرات وجهه وفرحته عندما يسمع لحن حلو بيكون طفل لم أنسى ريحة الحبايب لما سمعها مني في الأستديو وكان ناقص ياخدني بالحض وأنا أصلا متردد وخائف اسمعها، متعجبوش وقعدت ادندنها أمامه بصوت منخفض فجاءه قالي ايه دي علي صوتك وسمعني موقف لن انساه وفي الأخر طار بيها، نجاح عمرو دياب قادم من إحساسه دايما انه معملش حاجه ودايما عنده طمع انه يكمل.. اخيرا البوست ده من قلبي في حب عمرو دياب الملهم والأخ والصديق.
وتعاون أيضا مع الهضبة في اغانى اللوك الجديد وانا يالاء ولو اتساب وخلينا نشوفك ويدق الباب وريحة الحبايب، وغيرها بكثير من الأغانى التي حققت نجاحات كبيرة .
وتعاون الملحن محمد يحيى في مشواره الغنائى مع عدد من النجوم منهم عمرو دياب ومحمد حماقى واليسا وجورج وسوف وراغب علامة وامال ماهر وتامر حسنى وبهاء سلطان وغيرهم .

يسعدنا ويشرفنا مرورك وتعليقك

%d مدونون معجبون بهذه: